Kajak

Vi starter i svømmehallen, hvor vi laver vandtilvænningsøvelser og kæntringsøvelser, og svømmer 600 meter - og fortsætter ude på fladt vand, hvor man lærer de grundlæggende tag, makkerredning og selvredning. Derefter er der basis for at tage på spændende små ture langs kysten.
Faget kører koncentreret i det varme efterårsvejr.

Vi lægger stor vægt på sikkerheden

Vores kajaklærere er uddannede kano- og havkajak-instruktører - og har desuden førstehjælpskursus, opdaterer hvert år livredderprøven, har mange års erfaring med både kano og kajak og er desuden kajakinstruktører i Kajakoasen i Odsherred.

Vi sejler kun i perioden: 1. maj til 1. oktober, når vandet er over 10 grader og vindstyrken er under 8 m/s.

Vi sejler kystnært, primært i Lammefjorden.

Vi har altid sikkerhedsudstyr med; bl.a. bugserline, fløjte, nødraketter, mobiltelefon og førstehjælpsudstyr.

Eleverne ror altid med redningsveste - og med våddragter når omstændighederne kræver det.

Vi har maksimalt 8 kajakelever pr. instruktør i vandet og alle har inden da forevist en svømmeprøve på 600 meter i svømmehal.

Vi lægger stor vægt på sikkerheden

Jesper Larsen