Fodbold drenge

Du kan ikke planlægge resultatet, men du kan planlægge din præstation

Hvis du er fodboldspiller og kan svare ja til følgende punkter, så er du godt på vej til at kunne trække i skolens flotte spilledragt.

• Jeg har lyst til at spille på et hold, hvor kammeratskab er det vigtigste
  • Jeg er motiveret for at forbedre mig fysisk, teknisk og taktisk
  • Jeg vil deltage engageret i træning og kamp
  • Jeg er positiv og fair overfor medspillere, modspillere og dommer

Vi deltager med hold i ISF-cup, Efterskolernes turnering og SM indendørs samt trænings- og venskabskampe.
Der trænes 4 lektioner om ugen og faget kan sagtens kombineres med andre linje- og valgfag.
I træningen indgår alle spillets grundlæggende discipliner som opvarmning, sparketeknik, finter, vendinger, 1.berøringer, målmandsspil, spillesystemer, standardsituationer m.v.
Vi har på skolen en træningsbane med tilhørende idrætshal og adgang til den lokale fodboldklubs faciliteter.

Der er ingen krav om, hvor god en spiller du skal være, men det er vigtigt, at du møder i god fysisk form, med masser af godt humør og gåpåmod.
Vi lægger stor vægt på, at du viser god opførsel, både på og udenfor banen.
Fodboldteori, den kulturelle betydning og emner som hooliganisme, klubånd, foreningsdannelse mv. indgår som en del af linjefaget.

Du kan kombinere fodbold med andre linjer

Tjek alle vore spændende valgfag

Kammeratskab er det vigtigeste

Bold er leg og glæde