Bliv elev

Scroll ned pil

“At spille en forkert node er ubetydeligt; at spille uden lidenskab er utilgiveligt.”

Om forløbet

PRØV LIVET SOM MUSIKER

Som elev på Fårevejle Efterskoles musiklinje bliver du en del af et sammenspilshold. Du kan sagtens få flere funktioner på musiklinjen, hvis du eksempelvis både kan spille og synge, eller spille på forskellige instrumenter. Vi har flere hold på linjen, som vi niveaudeler.

VI SPILLER LIVE

Der vil i løbet af året være mulighed for at spille en masse livekoncerter. Musiklinjen har tradition for at tage ud af huset flere gange om året for at deltage i forskellige koncerter og arrangementer. Vi spiller også til en stribe arrangementer herhjemme på efterskolen.

VI INDSPILLER I VORES LYDSTUDIE

Hvert år indspiller sammenspilsholdene sange i vores lydstudie. Vi bruger iMac/Pro Tools i indspilningsprocessen.

KENDSKAB TIL INSTRUMENTER

For at komme godt fra start er det en stor fordel, for hele holdet, at du på forhånd har et vist kendskab til musik, enten i form af at kunne spille et instrument eller at kunne synge. Men der er også plads til dig, hvis du ikke er erfaren, men til gengæld virkelig brænder for faget

FACILITETERNE

På musiklinjen har vi naturligvis faciliteterne i orden. I vores store musiklokale har vi alle de ting sammenspilsholdene har brug for. Dertil har vi et tilstødende lydstudie.

SUPPLERENDE VALGFAG

Du har mulighed for at tilvælge fagene “Rytmik og teori”, “Guitar” eller/og “Kor”, hvis du har lyst.

Tilvalg:

Rytmik og teori