Tilmelding til skoleåret 2024/25

DER ER NETOP OPSTÅET 3 LEDIGE PIGEPLADSER TIL 2024/25

Tilmelding til skoleåret 2025/26

Ventelisten er åben for drenge

Ventelisten er lukket for piger

Tilmelding til skoleåret 2026/27

Ventelisten er åben til pige- og drengepladser

Tilmelding til skoleåret 2027/28

Åben for tilmelding

Tilmelding til skoleåret 2028/29

Tilmelding til skoleåret 2029/30

Alle unge, der ønsker et efterskoleophold, kan blive optaget, med mindre særlige personlige forhold gør sig gældende.

Vi er en almen efterskole og kan kun rumme elever med milde diagnoser. Til dette har vi 11 pladser. Ens for alle vores elever er, at man skal kunne indgå på almindelige vilkår.

Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi, hvis vi har ledig plads, en skolekontrakt samt en opkrævning med et tilmeldingsgebyr på kr. 2.500.
Når vi har modtaget skolekontrakt og tilmeldingsgebyr, er du optaget.

Opskrivning på venteliste koster kr. 500,- og opkræves på mail ved opskrivning. Gebyret tilbagebetales ikke ved framelding eller evt. optagelse.

Det er muligt at beregne den nøjagtige pris her: Beregn pris (efterskolerne.dk)
Betalingen dækker alle efterskoleudgifter: kost, logi og undervisning, undervisningsmaterialer, rejser, ture, skoletøj mv. bortset fra betaling af iPad og cover, hvor der betales et obligatorisk gebyr på kr. 3.450 ved skolestart.
Skolen kan, i særlige tilfælde, yde en beskeden individuel støtte til betalingen.

Besøg skolen

Kom og mærk den særlige stemning på Faarevejle Efterskole!
På besøgsdagene kan du høre forstanderen og et par elever fortælle om dagen og året.
Efter fortællingen bliver du vist rundt på skolen af nogle af vore fantastiske elever.
Efter rundvisningen er der mulighed for en kop kaffe og en snak i spisesalen.

Tilmeld dig herunder eller ring til kontoret på telefon 5965 3265.
Vi glæder os til at se dig!

Besøgsdage

Næste besøgsdage er:

Torsdag d. 16. maj kl. 19

Tilmelding: louise@ffeonline.dk

Søndag d. 29. september kl. 12-17 (Efterskolernes Dag)

Tilmelding ikke nødvendig

Optagelsesprocedure

1. Tilmeldingsblanketten, øverst på denne side, sendes til skolen.

2. Sammen med opkrævning på optagelsesgebyret sender vi skolekontrakt inkl. samtykkeerklæring og yderligere spørgsmål vedr. eleven.

3. Hvis vi, på baggrund af oplysninger i skolekontrakten, har behov for yderligere informationer, indkaldes familien til møde eller vi rekvirerer oplysninger fra familien eller tidligere skole.

4. Hvis vi på baggrund af oplysningerne vurderer, at vi ikke kan optage eleven, tilbagebetales optagelsesgebyret.

5. Elev og forældre skal besøge skolen på en besøgsdag.